Dotacje

Wniosek o dofinansowanie Czyste Powietrze, kiedy, kto składa?

21 Lipiec 2023

Na rok 2023 (od dnia 03.01.2023 r.) obowiązuje nowy Regulamin Naboru Wniosków Programu Czyste Powietrze, bowiem rozpoczęła się jego kolejna, nowa edycja.

AdobeStock_456948900-min-1200x675.jpeg

Wniosek na dotację Czyste Powietrze – kiedy można złożyć?

Przed wypełnieniem wniosku o dotację Czyste Powietrze polecamy zapoznać się z regulaminem oraz pozostałą dokumentacją dostępną na stronie: https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-programu-czyste-powietrze.

Mowa tu o:

  • Programie Priorytetowym;
  • Regulaminie Naboru Wniosków;
  • Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie Czyste Powietrze.

Nabór wniosków odbywa się w trybie ciągłym, do wyczerpania środków z przeznaczonej puli.

Kto rozpatruje wnioski Czyste Powietrze?

Wnioski należy składać do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW) obejmującej swoim działaniem teren województwa, na którym to zlokalizowany jest budynek/lokal mieszkalny, starający się o dofinansowanie.

Aktualne informacje, formularz wniosku i załączniki znajdziemy:

Jak złożyć wniosek Czyste Powietrze?

Są następujące drogi realizacji wniosków z programu Czyste Powietrze:

  • wyłącznie elektroniczne. Wnioskodawca logując się w systemie GWD wypełnia wniosek i podpisuje go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub zaufanym i przesyła wniosek do odpowiedniego organu WFOŚiGW na skrzynkę podawczą ePUAP. Wówczas elektronicznie dołącza wszystkie, niezbędne załączniki;
  • papierowo. W sytuacji, gdy wnioskodawca nie ma podpisu elektronicznego, to po wypełnieniu wniosku na GWD, zatwierdza go i czeka na status „oczekuje na złożenie”. Po uzyskaniu przedmiotowego statusu drukuje wniosek i podpisuje go odręcznie. Papierowy wniosek wraz z załącznikami w formie papierowej dostarcza do właściwego terytorialnie WFOŚiGW.

W jakim terminie rozpatrywany jest wniosek Czyste Powietrze?

Zgodnie z Regulaminem obowiązującym od 03.01.2023 roku rozpatrzenie wniosku o dotację Czyste Powietrze odbywa się w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty wpływu do właściwego WFOŚiGW.

Etapy realizacji wniosku są następujące:

  1. zarejestrowanie wniosku;
  2. ocena wniosku wg kryteriów formalnych i merytorycznych;
  3. ewentualne uzupełnienie przez Wnioskodawcę brakujących informacji lub dokumentów;
  4. ponowna ocena wniosku
  5. decyzja o dofinansowaniu.

Jak sprawdzić status wniosku Czyste Powietrze?

Informacje na temat złożonych wniosków oraz podpisanych umów można uzyskać telefonicznie lub mailowo w WFOŚiGW, do którego złożono wniosek, a także na koncie GWD.

Powiązane wpisy
AdobeStock_456948900-min-1200x675.jpeg

Dotacje

Jak złożyć wniosek o dotację Moje Ciepło?

Program Moje Ciepło jest dedykowany dla właścicieli i współwłaścicieli jednorodzinnych, nowych budynków mieszkaniowych. Beneficjentem jest osoba fizyczna wykazana w pozwoleniu na budowę lub w zgłoszeniu budowy obiektu mieszkalnego. Dofinansowanie przeznaczone jest na zakup i montaż pomp ciepła w celu ogrzewania domu i ogrzewania wody użytkowej.

Czytaj dalej
Webp.net-compress-image-30-1200x675.jpg

Dotacje

Dotacja Prosument Lokatorski

Jeśli przeanalizujemy dotychczasowe wsparcie rządowe dla fotowoltaiki to główne projekty koncentrowały się na budynkach jednorodzinnych. Dotacje więc terytorialnie dotyczyły głównie małych miast i obszarów wiejskich, gminnych.

Czytaj dalej
pompy-ciepla-2-1200x675.jpg

Dotacje

Czyste powietrze – dotacja do pomp ciepła i zbiorników CWU

Czyste Powietrze to program przeznaczony dla właścicieli i współwłaścicieli domów jednorodzinnych lub wydzielonych lokali mieszkalnych z budynków jednorodzinnych, z odrębną księgą wieczystą.

Czytaj dalej